Dia ditinggalkan dalam hujan...
was posted at 14:53 with 4 comments
Assalamualaikum :) Korang pernah pergi pasar tak ? mesti pernahkan .. apa yang biasa korang nampak ?? manusia , ikan , sayur , ayam blablabla kan ?? tapii makhluk nii pon tak di lupakan wei ?? ia adalah K U C I N G macam rukun sembayang pulak kan wei , niat tade batal lah semayang tuu .

Pagi tuu mak kejut bangun ajak teman pergi pasar , memang malas lah kan ujan .. baik tdo , tapi bila pk balik nanti nak makan apa kalau tak pergi so aku pon merajinkan diri tok pergi gak . Hujan still turun , renyai-2 tapi kalau berdiri tegak dalam masa 15 minit memang boleh basah lah kan :) Nak jadikan cerita sampai dekat pasar , sementara aku tunggu mak g beli ikan , sayur dan blablabla ,, aku dengar bunyi anak meow-2 , aku tengok kiri kanan , tak jumpa gak , pastuu aku tengok betul-2 rupanya bunyi tu datang dari bakal bakul raga sampah . ade seekor anak kucing berbulu putih didalam nya .. Dia terempap dengan plastik hitam sampah yang boleh tahan berat yang menyebabkan dia tak boleh kluar dari situ ....

Aku angkat plastik tu tok bagi dia keluar , tapi dia tak bergerak pon , cuma suara je yang klua , aku tahu dia sejuk sebab kena hujan ,, bukan sekejap .. maybe semalaman dia kena hujan , sian kan dia ?? aku cakap nan mak , mak angkat klua letak bawah polistrin tapii dia still mengiau lagii , mesti dia sejukkan :( 'Mak , bawak anak kucing tu balik boleh ?' ' Kau nak jaga ke? ' ' Pon boleh ' ... Pastu mak angkat letak dalam bakul motor , aku terus vroomm balik rumah , sampai rumah je terus mandikan anak kucing tu .. Siap syampoo ok , dia tak lari pon , baik nya dia .. lepas bilas dengan air panas , terus ambik tuala .. lapkan badan dia , keringkan betul-2 buat tempat tido tok dia terus dia tido nyenyak . zZzZzz ..  Petang tu , bila dia bangun , Abu , Panda dan Mok sudah ready tok ajak gdoh , hehe . tapi Uteh tak suka gado , Uteh suka tido atas selimut . Mak cakap : ' Dia kencing , kau basuh ' . beres bosss :D

Moral dari cerita ni , aku bukan nak show off kat korang yang aku ni baik or what laa ,, tapi aku just nak bagi pesan dekat semua orang untuk melakukan kebaikan sesama makhluk . Pahala balasan membuat kebaikan dengan sesama makhluk , korang mesti tahu kan ?? so , lepak rileks chill la babe :D Happy Monday :)

# Tinggal dua hari lagii tok cukup umor , excitednya :3