was posted at 21:03 with 0 comments

Kadang-kadang kita tak perasan yang diri kita ni terlampau SELFISH ! Sampaikan tak pernah nak faham , dan tak tahu nak jaga hati orang lain . Yang kita tahu , kita yang betul , kita lah segalanya , MANUSIA yang harus dihormati , disanjungi , ditakuti , dipatuhi dan di whateverlaaa , Sampai kita tak sedar yang kita dah menghakis hati orang disekeliling kita :'/

Aku bukan baik sangat , aku tahu aku jugak selalu buat salah . Tapi aku tak pernah hipokrit sampai macam tu sekali . Aku tak pernah nak usik kebahgiaan orang lain apatah lagi kawan kawan aku sendiri . Mungkin ada yang aku tak sedar dalam diam , aku tersakitkan hati seseorang . Tapi sekurangnya , aku tak pernah nak bertalam-talam dan tak pernah sekali OTAK aku terfikir nak BALAS DENDAM !

Ingat hati aku tak sakit ke bila kau guna-gunakan kawan aku , kawan yang ak kenal dari aku Tadika dulu , kau buat macam tu . Kau tak rasa diri kau lagi teruk dari dia ke , bila kau bodoh-bodoh kan dia , kau pergunakan dia untuk kesenangan kau , tapi kau tak pernah nak berterimakasih . Betull ! Dia jahat , dia menunjuk-nunjuk dekat semua orang ,gah itu ini . Tapi sekurang kurang nya tak payah nak bash dia sampai macam tu sekali . Lagi satu bila kau cakap , kau takkan caya dekat mana-mana kawan terdekat kau lagi . WTF . Weyy , kau cakap macam tu , semua orang terasa wey .Aku , Alem dan terutamanya Lin !

Yelakan , kau mana nak percaya orang terdekat kau lagi sebab tu kau lebih percaya ORANG JAUH . Weyy ! Jujur eh aku cakap dengan kau , aku bukan berangin sebab kau nak couple dengan THAT BOY , but sekurang-kurangnya hello-hello lah kitaorang . Aku ke , Lin ke  . Tapi ada ? Kalau kau jadi aku , agak-agak kau sakit hati tak ? Tengok bestfriend kau main sorok-sorok macam tu ? Apa guna kawan kalau tak reti sharing !!  Ouh lupaa , kitaorang nikan bukan kawan kau lagi . Kawan kau cumaa tuu budak jauh tuu ~

Lagi satu , jangan fikir airmata kau je yang turun . Mata aku ni pun taknak kalah lah , tapi sekurang kurangnya , aku tak guna airmata aku untuk hasut orang lain benci kan orang lain . Kau fikir dengan gaduhkan kitaorang sesama sendiri tu boleh jernihkan keadaan ke ? Weyy tu buat kita orang tambah benci adalah . Apasalahnya kau mintak maaf dekat kitaorang cuma kali ni , atas semua salah kau . Tapi aku tahu , kau takkan buat macam tu sebab kau akan jawab 'BUKAN SALAH AKU'  

Weyy , cuba kau muhasabah diri kau , bermula dengan Halim . Kau ingat lagi bila kau mention nama Mak Ayah dia , sambil buat middle finger ? Serius wey , aku rasa kalau kau , mesti kau merajuk terus blah kan . Lagi , pasal Am tu , aku sendiri tak faham kenapa kau nak marah Alim sangat-sangat hanya sebab dia komen dekat status mamat Fake tu  ? Wey , dia kawan kita ! Orang yang kita dah jumpa , orang yang kita kenal . See , sebab mamat tu , Alem tawar hati nak baik dengan kau . Kau nampak dah ?

Then , Lin . Kau cakap , kalau dia nak malukan kau ke apa ke . Kau nak bocorkan semua rahsia dia . Kau tak rasa benda tu jerk ke ? Kau sanggup jatuhkan maruah kawan kau semata sebab dia nak malukan kau ?  Weyy ! Jahat-jahat kitaorang , kitaorang tak sampai hatilah nak jatuhkan maruah orang dekat public lahh . Paling koman pun , hanya kitaorang bertiga je . Sebab kitaorang ni perikemanusiaan lagi . Cikgu Nazifah ajar sivik tak failed lagi . 

Lastly , aku . Aku tahu , aku nak sebut banyak-banyak pun tak guna , sebab every year kita memang gaduh dan macam adat pulak , tak ada tak patut . Tapi tak boleh ke kau mengalah untuk kali ni ? Seriuss , aku jujur dengan kau sekarang . Aku sakit hati dengan kau since last aku jumpa MK haritu . Wey , kau kata kau kawan aku . Tapi kau ada fikir pasal hati aku bila aku tengok kau dengan dia macam tu ? Mesra kemain . Berbisik-bisik . bertepuk tampar . Aku ??? Aku cuma jadi pemerhati adegan korang . Cubalah kau ganti tempat aku , kau bayangkan bila kau couple dengan GB , and aku buat macam tu dekat GB ? Seriusly , aku rasa kau benci aku sampai mati . Sama jugak bila kau buat dgn THAT BOY . Kau fikir aku tak jeles ? Aku yang kenal dgn dia dekat 2 tahun pun tak buat macam tu , tapi kau ? baru 15 minit .. 

Cubalah kau belajar dari pengalaman . Kau lupa ke , sebab kau buat perangai macam tu sampai Yat cinta mati dekat kau . Tapi lepas dua bulan ? Kau mintak putus , sebab kau cakap kau tak boleh nak sayang Yat macam kau sayang GB ? Kau nampak tak yang kau dah sakitkan hati seorang lagi laki ? Kau sanggup ke buat benda yang sama dgn THAT BOY ?  Tah lah . Aku pun bukan baik sangat , selama ni pun aku banyak mintak nasihat dengan kau . Tapi satu jelaa yang aku mintak dekat kau , tu pun kalau kau nak dengar lah . TOLONG JANGAN BUAT ORANG LAIN MUSUH KITAORANG SEMATA-MATA UNTUK KESENANGAN KAU SEORANG . Mesti kau fahamkan ? 


Sebab kitaorang sayang kau , sebab tulah kitaorang buat cara macam ni nak ajar kat kau . Nak tunjuk dekat kau , bahawa selama ni kau bukan selalunya betul , ada ketikanya kau jugak salah . Sebab kita semua buat salah AND aku , Nurul Ainee mintak maaf secara terbuka dengan kau Umi Nur Shazarith dekat sini , kalau buat kau sakit hati . Kita semua ada salah , cuma kita ego nak ngaku salah . Assalamualaikum :'/