Tuesday Is Not My Lucky Day
was posted at 22:17 with 0 comments

Assalammualaikum :)

Korang puasa ? Jujur aku jawab hari ini aku tak puasa :D Seriusly aku memang tak puasa bukan sebab aku ABC or wateva lahh ... Tapi sebab aku rasa kalau aku puasa , aku cuma dapat LAPAR je . Takde PAHALA langsung ! 

Doee , mana tak nya , bebulan puasa , aku mencarut bhaiiii ! Kimak , babi , bodoh , sial DLL semuaa nya keluar . Paling sedap tuu , bukan aku maki budak , aku maki cikgu :| Bukan maki dedepan , maki bebelakang jelaa .  Tapi aku tahu , bukan aku sorang je yang men maki-2 tuu , ramai lagi ken ken ... Terutamanya , budak WANTED STOKIN + TUDUNG PENDEK !

Semalam , cikgu dah buat spot check untuk beboyot sekalian , so harini si gegels lah pulakk yang kena . You know what ?! Aku tak sedap hati dari malam tadi , sampai aku tak boleh tidur , korang bayangkanlah ~ Biasanya aku ni tidur paling lambat 1 lebih gituu ahh , tapi malam tadi 3.30 pagii baru aku tidur ... Tu pun lepas zikir apa semua . Kalau takboleh tidur gokk , memang aku p kidnap ubat batuk adek aku . Apa nak jadi , jadi lah . Hado aku kisah ?

saya tak boleh tido x(

Pagi tadi , masa bangun tidur , aku p luar nak ambik baju sekolah leh ken , hati aku kuat sangat suruh aku pakai tudung yang labuh tuu , tapi macam biasalah ken , hati dengan perbuatan memang tak sehaluan , so aku tak pakai . STUPID kau yun ! Then , aku memang nak pakai legging tau harini , tapi aku malas nak cari , jadi tak pakai . Untung tak kena check tadi --'

Lepastuu , aku kuat nak bawak beg i love you aku bukan beg cokolat aku . Masa ontheway nak p sekolah tu , aku tak sedap hati gegilaa ahh . Aku ada nampak JUNIOR ni bonceng dengan abang dia , aku usya stokin minah tu . Pendek ! Masa dekat tapak perhimpunan hati aku resah gilaa . sekalii hamek kauu ! 

Cikgu displin cakap , harini spot check gegels pulakk . Paling comel lah ken , student bobyot f3 and f5 ade dekat tapak perhimpunan . De fishh ! Mana aci doe , semalam kitaorang tak jengah langsung kot time diaorang . Then , cikgu suruh keluarkan semua barang dalam beg , takde sembunyi-sembunyi . K fine , alhamdulillah sebab aku tak bawak beg cokolat aku . Dalam beg tuu ada ... lupakan ~ 

Kitaa budak wanted xD

Time tengah sedap beborak , tetiba tudung aku kena sentap dari belakang . Mulut aku nak lepas je .. Aku ingat Jiha , sebab dia memang manusia yang selalu kacau tudung aku . Aku memang pantang orang tarik ganas-ganas tudung aku ni , aku tak usik kau , kau usik aku pehal doee ?! 

Sekali pusing . Cikguu ! Aku tanya pehal ? Dia cakap tudung pendek , pergi depan ! K fine lah kan ! Tak payah nak main sentap-2 tudung pun boleh kan ? Aku dengan Ckin dah mendidih je . Aku p dekat bebudak tudung pendek tuu , sekali cikgu lain pulak tawaf , check stokin . Apalah dosa aku kan ? Stokin aku kena buang senang-2 je dalam DUSTBIN . K menyirap k ! Untung aku pakai ALL STAR . Ade rupa lagi kalau takde stokin . Time ni memang hati masing-2 dah berzikir negatif jelakan ..

K tension K !


Kena bagi nama dekat MAWAS . Then , ada ustazah datang , diaorang komplot apa tah , hati aku dah nyebut , jangan kena pakai TELEKUNG sudahlah . Yeahh well , macam alem cakap , mulut aku ni memang MACAM bertan-tan garam tumpah , masin he . And apa yang aku sebut , confirm jadilah ken . Dan yaaa ~ Cikgu suruh Mawas p surau kira ada berapa telekung dan bawak datang situ . 

Memang annoying gilaa doe , agak-agak lah kalau nak label student tu . Mentang-mentang aku ni tak baik rupa dan perangai nak label terus aku TOP TEN WANTED STUDENT . Pehhh , memang luar aku boleh gelak-gelak lagi ken ? Tapi dalam ? Kau agaklah kan apa aku rasa ?! Mula-mula tu ada dengar cikgu cakap , siapa yang tudungnya pendek , dia bagi warning seminggu untuk beli / tukar tudung . Dan dan , kena sarung telekung 1 harii . Abahnyaa ~  

Malu gila BARBIE kauu tahuu !

Masa kena tukar tuu , malu tak payah cakap lah weyy , muka aku ni berinci tebal kau tahu tak ? Memang time ni aku sumpah diri sendiri . BODOHNYA KAU YUN ! ASAL KAU TAK IKUT KATA HATI KAU TADI BANGANG !! Segalaa yang mencarut aku humban kat diri sendiri . 

Masuk kelas , ada yang TRY nak bahan aku . Amek kau , berani bunyi ahh , kalau nak makan maki pagi-pagi puasa ni . Ecam try berbunyi jugak , Ckin back up aku , adalah jugak perang mulut antara budak dua orang tu and Ckin menang . Ain support . Weehaaaa , 1 for gegelss , 0 for boboyot ! Boooo . Masa percampuran kelas dengan budak 5STK , ade dua ekor jantan yang macam yell lahh kan nak nganjing aku , kena sembur senyap sampai berambus kelas aku . 


Memanglah dari sudut displin , cikgu buat tindakan macam tu , semata untuk biar student ikut peraturan sekolah . Tapi jangan ler sampai menjadi tekanan kepada pelajar . Kami nak ke sekolah untuk belajar dengan hati yang tenang , bukan dengan hati yang penuh dengan keterpaksaan :') Kalau ye pun nak betulkan student , cikgu-cikgu sekalian betulkanlah diri sendiri tu .. Sebelum sarungkan student dengan telekung . Sarungkan dulu diri cikgu tu dengan telekung tu dulu . Barulah pelajar respect kenn ??


ikhlas : NurulAinee :)