Selamat Hari Raya :)
was posted at 16:37 with 0 comments

Untunglahkan raya kelima baru nak update . Konon raya sakan je aku ni . Mihmihmih . Ehh , bukan tak nak update , tapi aku tak tau nak update apa . Sebab raya tahun ni meaningless gilaa . Disaat orang lain kemain beriya beraya aku kemain sedap tidur . Tidur wey ! Bukan beraya . Raya tahun ni tak syok ahh , raya pertama rumah aku takde sape yang datang . Yang datang pun kawan adek adek aku , dengan abang aku je yang datang . Tapi yang memula datang beraya ni haaa . ....


Kahkahkah . Siot je duaekor ni . Aku tengah semput semput ngemas rumah . Dia boleh sedap sedap je melepak dekat atas meja tuu . Huh ! Lepas tu ngumpat aku pulak tuu . Haishhh , orang raya . Dia pun raya jugak . Tu yang si putih p highlight bulu dia dengan syelek hitam tu . Konon jadikan cik tam idola  letew . Geram betul aku , raya raya p buat hal . Kan dah comott ! *Mak cakap , kalau ada orang datang raya nak mintak Puteh , mak nak bagi T_T , janganlah sayang aku tuu :'( *

[ Petang Raya Pertama ]

Habis ngemas , aku terus masuk bilik . Tidur . Bangun bangun mak suruh siap , nak p rumah atok kat Pagoh . Memula tuu Yeayyy pergi raya tapi lelama , aduhh . lemah gemalai aku . Tak der line leww kat sana. Sampai kat sana tak sudah aku melayan Amani . Anak sepupu aku :) Comelnya dia , kemain lagi . Suka dia semua orang sayang dia . Yela cicit pertama atok aku . Untunglah dapat duet raya banyak :\ Aku pun sikit je . Raya pertama dapat collect duet baru 70+ gituu . Lainlahh kalau orang tuu , raya pertama dah 100++

[ Raya kedua ]

Raya kedua , aku tak pakai baju raya pun . Aku lenjan tshirt je . Abis tuu , pakai baju raya pun , bukan aku p raya. Buat ngotor je . Baik aku pakai tshrt je . Hihihihi . Ehh tengoklahh . Rambut aku dah panjang kan kan kan ? Raya tahun lepas kemetot je . Tahun ni dah panjang dah . Tu yang sedap orang tu main kepala aku je . Mentang mentang tinggi . Sesedap rasa je main kepala aku --' Tapi dia kata aku lagi comel bila rambut pendek . I know , i memang comel sentiasaa :D

[ Raya Ketiga ]

Raya ketigaa . Ketika ku sedang enak dibuai mimpi ditengah hari . Mak aku masuk bilik dengan mengejut  Apahal pulaa ni . 'Yun , atok Labis ajak datang rumah dia , dia buat open house ' Hihihhihihihi . Peluang nak merayap cerah nii . Aku pun melaram sakanlah kan . Sesiapnya aku berdandan kan diri . Aku keluarlah . Keluar keluar , Busu Ton dah sampai . Aku sesaja suruh Amy ambilkan gambar aku . Ehh , pandai pulak budak ni tangkap gambar aku :>

[ Dengan Amy ]

Sampai dekat Labis dalam pukul 5 gitu dan hujan . Ouhh Gucci . Stress aku , kotor kasut . Hujan pulak renyai-2 . Mak aku kata hujan sakit kepala , dan as the resault , aku demam hari ni . Okay back to topic , memula sampai tuu , aku macam kekwat *janggal* dengan orang dekat situ . Serius wey , akukan tak pernah jumpa pakcik-pakcik aku yang bini ketiga atok aku . Soo aku teragak agak nak salam . Bukannya apa , aku teringat pesan ustazah pasal batas pergaulan dengan sedara , plus orang laki dekat situ macam warak warak gitu , korang faham jelakan . Sekali kena cuit dengan mak . Mak kata ' Salam pakcik ko tu ' . Tengok sepupu aku pun salam , makcik aku pun salam . Aku pun salamlah . Kihkihkihkihkih . 

Lepas balik rumah atok , terus p rumah Tok Uteh dekat Felda . Sampai sana dah magrib . Pulakk . Aku dah sakit perut kemain dah ni . Bukannya nak berak , tapi sakit lain . Ubatnya , tidur jela . Habis rumah Tok Uteh p rumah Pak lang . Kat sana baru aku bebas sikit . Yelaa , aku tak rapat sangat dengan family Tok Uteh . Lepas rumah Pak Lang nak balik lah kan , memula tuu follow Ngah Esa . Tapi lelama tu , dia dah melaju je . Abang aku pun tak dapat kejar dah . Sekali tak jumpa jalan tetiba jejak Mokil . Bapak jauh lah siot terpesong . Pastu U turn Labis balik , masuk Segamat . Sampai Segamat , abang aku guna GPS . Baru dapat laluan sebenar nak sampai rumah . Tapi yang nyakit hati tu , kenapa tak dari awal je dia guna . Eeeee ...Takdelah aku kena gelak sakan dengan HZ . Haishh ! Sampai simpang rumah je , Penat sungguh bohh . Nak tercabut pinggang tahan sakit . Balik tu , masuk bilik terus tidur . 

Raya Keempat nanti aku buat entri lain lah ye ? Aku dah letih ni . Dahlah tengah demam . Hinggus meleleh je . Stress akuu . Klahh byee :D