Meraban - merepek
was posted at 21:20 with 0 comments


Assalammualaikum . 
Kay persembahkan dengan muka penyambut abu yang pasrah gambarnya diambil . HAHA . Amacam cuti sekolah ? Best takk ? Mesti best kans ? Takya nak bangun cepat , boleh online sampai jejak subuh ,lepas tu melambung bil letrik . lepas tu bil pulak tertunggak sebab mak bapak korang lari dari bajet sebab nak belikan korang baju sekolah baru . Kalau kau jadi anak aku , memang aku sumpah korang jadi macam si tanggang tu . Kejam kan aku ? So bersyukurlah , korang tak lahir dari rahim aku. Haaa . Cerita pasal anak ni kan , dah lama kot , aku tak bergurau manja dengan bebudak yang berumur 2 tahun kebawah . Geram betul aku dengan bebudak kecik yang comells gila bapak ni . Rasa nak seret-seret je muka diaorang atas tar . Lepas tuu campak dalam sungai muar . Kihkihkih


Ehhh  , you know what , muar , now days dah jadi Bandar Diraja kay ? Omagaddd . Berbangga gila aku jadi rakyat Muar . Memang sayang besar reksasa lah kat sultan johor . Kan hari keputeraan Sultan johor hari khamis , bersamaa 22.11 kan , so cuti umum lahkans? So aku kena keje lah kans ? So aku makan hati duduk dalam salon aircond tulah kans ? So aku hanya mampu melihat bas lalu lalang jekans ? Tanpa dapat menaikinya dan pergi turun kebandar lahkans ? so hati aku dah bertekadlahkans ,  nak cuti sabtu tu , memandangkan gaji pong dah masuk . HAHA . Ehh , sebenarnya acani , pagi tu aku ada kelas sampai kol 11 . Aku memang malas ahh kanss nak masuk balik petang tuu , memandangkan aku pun dah berzanzi janji dengan ckin nak g beli selipar dekat Muar , so sekali jalan jela . Ouh chopp ! Wadepakk ? Beli selipar pong nak dekat bandar ? Koyass k koyass . But , do i care ? Up to me lahh . Pinggang aku yang sakit , bontot aku yang kebas , rambut aku yang kusut , kulit aku yang terbakar . Ada susahkan kau ? Sikit pun tak kanss ?

Aku ingat nak g Verns , cari wedges yang tapaknya ada corak leopard macam akak aku tulahkans , tapi lupa pulakkans nak singgah . even dua kali pusing tengah Bandar tu sebab ckin salah jalanlahkans . Tapi chopp lagi , memulatuu  pergi giant dulu . Sebab Ann kata barang dekat situ memurah . Memurah hapenyaa . Legging hitam biasa je dah RM25 , lepas tu tak menepati citarasa aku pulak . buat perabis duit aku je masuk kedai baju tu , sebab kena pukau dengan baju kat situu . terbang duit aku –‘ . Kesimpulannya , lepas keluar dari gaint , aku menjajo g Wetex semata cari legging yang aku nak dan konklusinya , aku jumpa legging tu , dekat kedai kecik belakang pizza hut dengan harga rm15.Kau Nampak tak beza harga disitu ?soploh henget k soploh henget .  soploh hengget tu kalau aku topup , dapat mesej dengan Syuk dekat 1000 kay ?? Lepastu dapat free call 5 minit , then dapat lagi free call 1 jam . Kau tengok berapa banyak dah korang rugi kalau korang beli legging dekat giant tadi . Ehh , pehal aku jadi perancang kewangan ni --‘

* sekadar gambar hiasan *

Lepastulahkanss , aku hasut ckin ajak p tanjung sebab masa dekat wetex , i and ckin kena usya dengan duorang beboyot dekat situ . Aww aww , that beboyot wear white blue tshirt k? Omagadd , same like me okay . Haaa . Sebab i taknak mengejar publisiti murahan so , i decide to go to tanjung .Dekat Tanjung pulak dah macam hape , fully dengan manusia-manusia . Tapi , agak payah aku nak jumpa bengla bengla kat sana . Agaknya diaorang ni sedar diri kot , pesta air tu sebenarnya hanya untuk rakyat muar dan warganegara jew . Takpun diaorang seram nak datang tanjung sebab Tok anjang aku *polis* bersepah woiii . Yelaa , sultan kami ada kat Muar kan ? Harus lah banyak polis . 

Dekat tanjung time tu , tengah ada jetski challange .Tukang berlawan (tak jumpa ayat paling sesuai) tu dari negara Thailand , jepun , Malaysia lagi mana tah aku lupa . Pape jelah , aku tak amik port sangat pon . Sebab crowded gila time tu , aku pulak memang benci crowded camni , walaupun boleh cuci mata tengok bebalaks hengsem-hengsem . Tapi yang terserlah kebodohan tu , bila ada orang usya aku buat derk je , borok dengan ckin . HAHA . Yela dah namanya pun aku , yang aku tahu berimaginasi dengan ckin . Tah papelah aku ni kalau dah sebelah ckin . Memasing sumbat . Tapi sekejap je dekat tanjung , sebab dah pukul 6 . Sedih medih . Taknak balik lagi lahh . Nak duduk lagi . Ckin kata , nak duduk situ , duduk lah , dia nak balik . Dia suruh balik naik bas . Ckin KEJAM . Lepastuu kitaorang pun bergerak balik dengan hati aku yang tak rela , lantas aku pun bertukar  kepada budak comel yang sunyi sepi . Semata sebab tak sanggup nak tinggalkan Muar bandar diraja . Kahkahkahkah .


Disebabkan aku bertexting texting dengan Gediks sorang tu sebelum nak pergi Muar tu , sampai harini aku kena bahan Muar bandar diraja dengan Syuk . Tahulah Purun dia tuu tak femes , nak jelly dengan kita letew . Puihh puihh . Tapi sejak haritulahkanss , dia gediks gila kot . Kalau OTP dengan dia tuu , suara dia . Lahai , rasa nak tampar tampar pakai pelepah sawit je . Meratak-ratak kalau nak something. fikir comel nak buat suara camtu ? Ikut ikut stail kita pulak bila nak something kan ? Alahai . Untung aku sayang kau, kalau tak , memang aku pijak-pijakkan  je sambil pakai spike . Baru dia tau rasa , siapa suruh copy comel sorang ni . HAHA . Aku rasa ni , kalau Faqih baca entri aku yang ni , mesti dah muntah hijau dah sekarang ni  . Pehal tah mamat tu , dengki sangat dengan aku . Asyik nak menafikan je yang aku ni comel , pedehal dulu dia yang puji . Sekarang ni ? dia yang asyik bahan aku . kwajaa !

Tapi , HZ selalu puji kita comel tau , dia kata kita  comel sangat lelagi  bila kita senyum . Auww , auwww . Ni yang kita suka senyum je bila jumpa HZ sebab kita suka dia puji kita .Hihihihihi . Okay , atas dorongan dan eviden dari kata-kata HZ tadi , means aku memang comel lahkans ? Haha . Tahu dah Syuk dengan Faqih jelly dengan aku . Sebab diaorang tak secomel aku . K kebenarannya dah terbukti . Kepada Syuk dan Faqih , please jangan menafikan kecomelan aku ni kay ? Kalau rasa nak baling aku pakai belon , korang dah boleh start tiup belon dah . 

budak comel , muka babyface , gediks - Faqih bagi :\

Korang mesti rasa aku ni gedik kan ? Hahahahaha . Takpe , tak kisah . Sebab aku pun rasa aku gedik . Gedik gila bila ada orang melayan . Tak caya tanya Syuk . Dia selalu bahan aku gedik . macam dia tak gedik je . Nyampah . Lepas tu , korang try tanya Faqih yang tak handsome tu . Tu lagilahh , memula je okay masa chat dengan aku . Memula sedap je dia komen aku ni kiut lah , baby face lah , comellah . Lelast , hambik kau dia bahan aku , budak manja muka babyface gediks . Kwangjo tol punya faqih . Dah lah tak reti nak memujuk asyik bahan aku je . K takpe-takpe . Aku tahan , ada pen ada kertas , ada hari aku balas . Lu wait and see . HZ , tak penah pulak bahan aku gedik , Kekadang jelah aku gedik , bila nakpujuk dia merajuk . Alah pujuk ongtua tu senang je , kau senyum lelebor , pastu kau tampar muka dia . Terus okay . Sebab dia ni tak tahan sakit . Kang merajuk lagi , makan penampor lagi . Bytheway , aku rindu nak lepak dengan HZ :( 


Lol . Korang mesti rasa aku ni kuat perasankan ? Sebab tu aku suka puji diri sendiri . Heyy ! Ce kau guna otak kau yang karat tu untuk memproses apa yang aku nak cakap ni . Kau fikir eh , kau rasalah kan ada ke orang lain dalam dunia ni yang seikhlas hati nak muji diri kau tu comel melainkan diri kau sendiri ? Haaa . Haruslah jawapannya takde . Sebab walau seikhlas mana pun orang puji , kita punya puji sendiri tu jugaklah yang paling ikhlas tau .dalam kita memuji diri kita , Cuma kita janganlah riak dan takbur dengan kecomelan kita tuu bila berdepan dengan orang lain . Ehh tapikan , kau tak rasa ke , bila kita puji diri kita , maknanya kita puji ciptaan Allah kan ? So , maknanya Faqih selalu menafikan aku comel ,maknanya lagi , dia menafikan kecomelan ciptaan Allah lahkan? So ,  Kepada faqih aku nasihatkan , baik kau g buat solat taubat sekarang dan jangan lupa mintak ampun dengan aku . Kahkahkahakah .


Okaylah , melalut jauh sangat dah aku ni . Dah penat pon ye aku ni . So , aku chiauu dululah . Korang yang suka stalker aku , macam syuk tu . Jangan rerindu kay dengan entri baru aku . Kalau aku rajin , menimbun nimbun idea nak menaip , aku karanglah nanti . Korang tunggu jelaa ekk . Okayy . Adios . Assalammualaikum J

Labels: , ,