bebel - ing
was posted at 22:19 with 0 comments
Asssalammualaium . 

Alhamdulillah . Dapat lagi aku menunaikan cita cita aku nak update blog ni . HAHA . So macam biasa laa . Since dah jadi budak lanjutan ni . Life busy sangat sangat amat . Tah hape yg busy nya , aku sendiri pon confuse . Yang apa aku boleh terangkan , as student , masa dan tenaga aku banyak habiskan dekat giat . Ada je projek nak kena siapkan mak ko . Alhamdulillah , modul 1 - 5 dah setel . Ada lagi 3 modul lagi :) 

Yeyyy . Begitula wajah mak nak kalau nak tahu betapa happy nya perasaan bila dapat kejar deadline , resault test yg ohsemm . Memang macam , phewww ~ alhamdulillah . Mungkin berkat doa mak kat kampung kot . So , ilmu tuu lapang je masuk . Hihihi . Serius kot. Can u imagine , aku nak competed dengan 17 orang lagi student untuk jadi thebest . Okaylahh , tak ya nak the best sangat . Jadi tahap yang okay okay dah lah . . Memula masuk sini . Aku sikit tersasau jugaklah . Maybe culture shock kot . HAHA . Tapi lepas abah sakit . Aku terus berubah mendadak . 

Sampai bila aku nak enjoy ? Sampai bila aku nak seronok . Wake up yun . Kau muda lagi . Jgn hancurkan hidup kau demi seronok masa muda yg tak kemana ni . Kau ada abah yg sakit terlantar dekat rumah . Kau ada mak yang terpaksa berhenti kerja sebab jaga abah kau . Kau ada dua orang lagi adik yang masih sekolah . Kalau bukan kau , siapa yang nak bantu diaorang ? Abang abang kau yg masing masing pon terumbang ambing ?Akak kau yang tengah sebuk kumpul duit nak kawen next year ?  

Tak yun . Bukan diaorang yang kau nak harap kan . Tapi diri kau sendiri ! Kau kena harap kan diri kau sendiri . GET IT ?! So from now on , kau dah susun strategi , plan masa depan kau . Jangan toleh kebelakang lagi . Kau dah bertapak melangkah . Jangan patah balik . Kau boleh buat . Belajar tetapkan pebdirian yun ! Insyaallah kau boleh 


Haha . Sorry teremosional sikit . Insyaallah buat masa ni . Aku nak kekal hati aku untuj habiskan study aku kat sini . Habis sini , aku nak masuk inkubator itupon kalau dapat . INSYAALLAH ! Amin ! Then aku nak cari pengalaman kerja dalam 6 bulan disamping nak kumpul duit untuk further study lagi next year nya . 

Yayayaya . Aku tahu kauorang mesti ada question mark atas kepala tukan ? Yun nak study lagi ? Study mana pulak ? U ke Kolej ? Hahaha . Opsss . Sorry lah awak . Saya tak mampu nak sambung belajar macam awak . Saya anak orang biasa biasa je . Family saya tengah susah . Saya cuma ambil Sijil Kemahiran je :) saya nak ambil SKM  tahap satu dan dua dekat KKBN Pontian :)

dahlah jangan pelik . SKM tu berguna okay untuk bakal usahawan macam saya ni . HAHA . Amin ! Saya masih muda . Saya pon nak belajar lagi macam kawan kawan saya . Saya jeles tengok diaorang semua belajar lagi . Tapi saya tak jeles pon diaorang belajar kat
mana . Sebab saya tahu family diaorang mampu . Takpela . Saya simpan jela resault SPM saya untuk tontonan bakal baby saya nanti . HAHA


k lah . Penat pulak mengarut malam malam ni . Goodnight . LOL . Assalammualaikum :)